REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep internetowy firmy ISOFARM sp. z o.o. ul. Ludowa 7 ; 41-300 Dąbrowa Górnicza, działający pod adresem www.zaufane-apteki.pl prowadzony jest przez ISOFARM sp. z o.o. ul. Ludowa 7,
41-300 Dąbrowa Górnicza, NIP: 6292442132 ; REGON: 241630088, KRS: 0000359048 Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach. Jego celem jest umożliwienie dokonywania zakupów
za pośrednictwem Internetu.
DEFINICJE:
Sklep internetowy (Sklep) – prowadzony przez Aptekę ISOFARM serwis internetowy, dostępny pod adresem www.zaufane-apteki.pl, umożliwiający Klientom Sklepu składanie zamówień.
Oferta - produkty umieszczane na stronach Sklepu internetowego www.zaufane-apteki.pl
Klient - każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupów w Sklepie
Koszyk - element funkcjonalny Sklepu, który umożliwia Klientowi dokonanie zakupów za pomocą strony www.zaufane-apteki.pl
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek Polski.
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są detalicznymi cenami brutto (zawierają podatek VAT). Cena produktu podana w treści danej oferty Sklepu obejmuje podatki oraz wszystkie opłaty wymagane przez przepisy obowiązującego prawa.
- Sklep prowadzi wyłącznie sprzedaż detaliczną produktów, nie prowadząc sprzedaży na rzecz innych aptek, punktów aptecznych i hurtowni farmaceutycznych.
- Sklep nie prowadzi sprzedaży produktów wydawanych z przepisu lekarza (leki na receptę).
- Zamieszczone na stronie Sklepu opisy oferowanych produktów mają charakter informacyjny a także służą Klientom Sklepu w wyborze odpowiednich produktów. Przed ich użyciem należy zapoznać się z ulotką dołączoną do opakowania bądź skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą, bowiem każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża życiu lub zdrowiu.
- Przeglądając ofertę należy wybrać produkt/y poprzez kliknięcie przycisku „do koszyka”. Po wybraniu produktów następuje etap realizacji zamówienia, w tym celu należy kliknąć przycisk „FINALIZUJ ZAMÓWIENIE” a następnie wybrać jedną z 3 dostępnych opcji: zamówienie bez rejestracji konta, z rejestracją konta lub logując się na posiadane konto.
- Rejestracja konta daje możliwość podglądu w historię zamówień oraz brak konieczności wypełniania formularza z danymi przy następnym zamówieniu. W każdej chwili można zmienić swoje dane.
- Kolejnym etapem jest wybranie formy zapłaty.
- Złożenie oraz skompletowanie zamówienia jest potwierdzane wiadomością e-mail.
- Realizacja złożonego zamówienia rozpocznie się dopiero po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego dokonania płatności, chyba, że wybrano formę zapłaty "za pobraniem". Zamówienie zostanie automatycznie anulowanie w przypadku braku wpłaty w ciągu 5 dni kalendarzowych od złożenia zamówienia.
- Potrzebę wystawienia f-ry VAT prosimy zgłosić obsłudze Sklepu, zaznaczając odpowiednie pole formularza podczas składania zamówienia.
- Istnieje możliwość złożenia zamówienia poprzez sklep internetowy, telefonicznie oraz pocztą elektroniczną (e-mailem).
- Klient ma możliwość kontaktu telefonicznego w godzinach pracy placówki oraz przez 2 godziny po ustalonych godzinach dostaw z zakresie dotyczącym jakości i bezpieczeństwa stosowania produktu leczniczego, będącego przedmiotem sprzedaży wysyłkowej.
- Opinie w sklepie są sprawdzane pod kątem autentyczności przed ich publikacją. Pochodzą od konsumentów, którzy w rzeczywistości kupili/używali oceniane produkty. Korzystamy z rozwiązań Trusted Shops jako niezależnego dostawcy usług w zakresie pozyskiwania opinii. Trusted Shops podjął działania mające na celu zapewnienie autentyczności opinii, więcej informacji pod tym linkiem https://help.etrusted.com/hc/pl/articles/4419944605341.
WYSYŁKA
- Skompletowanie i wysyłka zamówienia odbywa się w ciągu 2 dni od zaksięgowania wpłaty lub wyboru opcji pobrania.
- Aż 95% przesyłek w obszarze Polski trafia do klientów następnego dnia po przekazaniu przesyłki kurierowi.
- Zamówienia o wartości powyżej 300 zł są objęte darmową wysyłką, bez względu na ilość zamówionych produktów, wagę oraz wybraną formę płatności.
9 zł - Pocztex, odbiór w punkcie
10 zł - Pocztex, odbiór w punkcie (pobranie)
10 zł - Pocztex kurier
12 zł - Pocztex kurier (pobranie)
12 zł - kurier DPD
15 zł - kurier DPD (pobranie)
- Podając nr przesyłki na stronie firmy kurierskiej DPD lub Poczty Polskiej można sprawdzić status zamówienia.
- Sklep internetowy posiada w ofercie możliwość wysłania zamówienie poprzez firmę, która gwarantuje utrzymanie temperatury w zakresie 15-25 stopni Celsjusza w czasie transportu od nadawcy do odbiorcy. Cena za taką usługę wynosi 60 zł za przesyłkę o masie do 5 kg. W przypadku chęci skorzystania z takiej formy wysyłki prosimy o kontakt z apteką.
PŁATNOŚĆ
- Klient może wybrać jeden z poniższych sposobów płatności:
- pobranie (zapłata przy odbiorze, dostępna na obszarze Polski)
- PayU (szybkie przelewy)
- BLIK
- karta / Google Pay / Apple Pay
- PayPal
- tradycyjny przelew w PLN: Raiffeisen Polbank 54 1750 1035 0000 0000 2993 6641 ; ISOFARM Sp. z o.o. ul. Ludowa 7
- tradycyjny przelew w EURO: IBAN: PL 85 1750 1035 0000 0000 3364 5945 SWIFT: RCBWPLPW ; ISOFARM Sp. z o.o. ul. Ludowa 7
PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia(na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną na adres sklep@zaufane-apteki.pl). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (pobierz wzór), jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Proszę odesłać rzecz niezwłocznie na adres: "ZAUFANE APTEKI" APTEKA ISOFARM, ul. Ludowa 7, 41- 300 Dąbrowa Górnicza nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prosimy także o przesłanie wraz z produktem dowodu zakupu (faktura lub paragon), co usprawni procedurę zwrotu.
- Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
- brak zastosowania przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827)
- możliwość zwrotu produktu leczniczego wyłącznie w przypadkach, o których mowa w art. 96 ust. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne
- produkty lecznicze nie podlegają zwrotowi, za wyjątkiem opisanym w przepisach prawa farmaceutycznego
REKLAMACJE ZWIĄZANE Z ZAMÓWIENIAMI
- Sklep jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu należy kierować na adres sklep@zaufane-apteki.pl. Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
- Prosimy o zwracanie produktów na adres: "ZAUFANE APTEKI" APTEKA ISOFARM, ul. Ludowa 7, 41- 300 Dąbrowa Górnicza, można skorzystać z formularza (pobierz wzór).
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sklep podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić APTEKĘ ISOFARM o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu, Klient może zgłaszać pisemnie na adres: "ZAUFANE APTEKI" APTEKA ISOFARM, ul. Ludowa 7, 41- 300 Dąbrowa Górnicza, e-mailem pod adresem sklep@zaufane-apteki.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy APTEKĄ ISOFARM a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym, zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr/.